VitraHAYLouis PoulsenFerm LivingJieldé&TraditionFlosFermobTom DixonStringMuuto
VitraHAYLouis PoulsenFerm LivingJieldé&TraditionFlosFermobTom DixonStringMuuto

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Juridisk navn: t.i.n.g. v/Helle Mølbæk Jacobsen
Organisationsform: Enkeltmandsvirksomhed
CVR. nr.: 30 43 17 58

Adressen:
t.i.n.g.
Tværgade 13
8600 Silkeborg
Danmark

Kundeservice

Du kan kontakte os på telefon 86 82 20 99 indenfor åbningstiden og mail mail@ting-silkeborg.dk, som vi besvarer indenfor 24 timer i hverdagene.

Bestilling

På ting-shop.dk kan du bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Gennemfør følgende trin for at handle hos os:

1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til indkøbskurven
2. Vælg ønsket forsendelse
3. Indtast dine personlige oplysninger
4. Godkend vores handelsbetingelser
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

Efterfølgende modtager du en ordrebekræftelse på e-mail. Modtager du ikke din ordrebekræftelse inden for kort tid, er du velkommen til at kontakte os for at sikre, ordren er gennemført korrekt. Vi opbevarer dog ikke en kopi af ordrebekræftelsen.

Betaling

Vi modtager følgende betalingskort: Dankort, eDankor, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express.
Betalingen sker gebyrfrit ved sikker betaling gennem ePay, og vi trækker først pengene, når ordren afgår fra vores lager.

Alle priser er angivet i DKK og er inkl. 25% moms. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser ekskl. Færøerne og Grønland.

Levering

Vi bestræber os altid på at sende din pakke hurtigst muligt, så den kan leveres indenfor 1 til 2 hverdage.

Alle ordrer sendes med Post Danmark og et tilhørende trackingnummer. Dog kan møbler og andre store ordrer være nødvendige at sende med fragtmand. Er dette nødvendigt, vil du blive kontaktet forud for afsendelse.



Fragtpriser

Fri fragt ved køb for 395 kr. eller derover.

39 kr. ved køb under 395 kr.

Afhentning i butik

Ordrer, der er bestilt til afhentning i butikken kan afhentes omgående efter bestilling, såfremt de pågældende varer var på lager, da du bestilte dem. Er varerne ikke på lager, vil du modtage en e-mail, når de er klar til afhentning.
 Adressen er:

t.i.n.g.
Tværgade 13
8600 Silkeborg
Danmark

Lagerstatus

Sker det, at den varer, du har bestilt, ikke er på lager, har du selvfølgelig fuld fortrydelsesret. I sådanne tilfælde vil du blive kontaktet med henblik på at finde den løsning, der passer dig bedst.
Varer, der ikke er på lager, angives i nogle tilfælde med en vejledende leveringstid. Denne leveringstid kan variere afhængigt af sæson.

Fortrydelsesret

Når du handler hos os, har du 14 dage til at gøre os opmærksom på en fortrydelse og herefter 14 dage til at sende varen retur. Ekstraordinært tilbyder vi yderligere 16 dage fra modtagelse til at fortryde, dvs. i alt 30 dage fra modtagelse, såfremt varen ikke er taget i brug. Også her skal varen sendes retur senest 14 dage fra du har givet meddelelse om fortrydelsen.

Fortrydelsesfristen udløber henholdsvis 14 eller 30 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste af din ordres varer i fysisk besiddelse.

Du skal inden fortrydelsesfristens udløb give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at benytte retursedlen eller ved kontakt til kundeservice. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Benyttes retursedlen kan du nøjes med at vedlægge den, når du sender varen retur, såfremt varen afsendes inden fortrydelsesfristens udløb.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse, og du bærer ligeledes risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres størrelse eller vægt ikke returneres med normal post. Dette gælder blandt andet for møbler og andre store produkter.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til 5000 DKK for vores største varer. Vi kan være behjælpelige med at arrangere returtransport til en lav pris på omkring 300 DKK pr. kubikmeter.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet aftales.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Husk at vedlægge din faktura samt at pakke varen forsvarligt ind.

Det er muligt at returnere varer ved forsendelse eller ved returnering direkte i vores butik.



Returvarer sendes til:

t.i.n.g.

Tværgade 13

8600 Silkeborg



Returvarer, der sendes pr. efterkrav, nægtes modtagelse medmindre andet er aftalt.

Reklamationer

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Hos t.i.n.g. har du altid 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til den ovenfor angivne adressen.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet eller fejlen så detaljeret som muligt. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer, e-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos t.i.n.g. v/Helle Mølbæk Jacobsen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på ting-shop.dk er Morten Jacobsen, indehaver.

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos t.i.n.g. v/Helle Mølbæk Jacobsen har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til mail@ting-silkeborg.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på telefon 86 82 20 99. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via forbrug.dk.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket hovedsageligt er relevant, hvis du har bopæl i et andet EU-land end Danmark. Du finder klageportalen på ec.europa.eu/consumers/odr.
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 26. februar 2016.
t.i.n.g.

Hos t.i.n.g. finder du altid et stort udvalg af møbler og interiør, som rummer noget af det mest spændende indenfor skandinavisk design.

Vi holder et vågent øje med designudviklingen og udvider hele tiden vores sortiment, så du kan gå på opdagelse i det nyeste og mest inspirerende, designverdenen har at byde på.

Kundeservice

Har du spørgsmål til din ordre, produkter eller noget helt andet? Så er du meget velkommen til at kontakte os på telefon eller e-mail.
Vi er altid klar til at hjælpe dig, uanset om du besøger os i butikken eller på webshoppen.

86 82 20 99

t.i.n.g.     tværgade 13     8600 silkeborg     telefon:  86 82 20 99     mail: mail@ting-silkeborg.dk