Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Virksomhedens juridiske navn
t.i.n.g. ApS
CVR nr.: 38635530

Tværgade 13
8600 Silkeborg
Danmark

mail@ting-silkeborg.dk
86 82 20 99

Betaling

Vi modtager følgende betalingsmidler: Dankort, eDankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB, American Express, MobilePay.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Private betalingskort, de er udstedet i EU, opkræves ikke kortgebyr.

Firmakort og udenlandske kort

Firmakort, der er udstedt i EU, samt betalingskortkort, der er udstedt udenfor EU opkræves kortgebyr efter følgende takster.

Dankort og Visa/Dankort
Transaktionsbeløb 0 - 50 kr. pålægges 0,70 kr.
Transaktionsbeløb 50,01 - 100 kr. pålægges 1,10 kr.
Transaktionsbeløb over 100 kr. pålægges 1,39 kr.

Øvrige kort pålægges 2,05% af transaktionsbeløbet.

Fragt

Vi sender almindelige pakker med PostNord, mens mange af vores møbler og andre store eller tunge varer sendes med Danske Fragtmænd. Ved bestilling præsenteres de fragtmuligheder, der passer til ordren.
Udvalgte varer kan kun bestilles til levering i Danmark.

Leveringstiden fremgår af varen, og kan både ses på produktsiden, indkøbskurven og ordrebekræftelsen. Ved bestilling til andre lande end Danmark, er leveringstiden forlænget iht. oplysningerne nedenfor.

Danmark

PostNord, valgfrit afhentningssted: 19 kr. (gratis ved køb fra 395 kr.)
PostNord, levering til privatadresse: 39 kr. (29 kr. ved køb fra 395 kr.)
Danske Fragtmænd: 39 kr. (gratis ved køb fra 395 kr.)
Afhentning i butik: Gratis

Sverige

PostNord, valgfrit afhentningssted: 139 kr.
PostNord, levering til privatadresse: 139 kr.
Leveringstid forlænget med 1-3 hverdage

Særligt for levering med Danske Fragtmænd

Leveringen forudsætter at modtager er til stede på adressen. Ordren efterlades aldrig på adressen, medmindre du har afgivet fuldmagt.
Ordren leveres som udgangspunkt inde din adresse så tæt på din dør som muligt. Er det ikke muligt grundet ordrens størrelse, vægt og forholdende på adressen, leveres ordren til kantsten. Indbæring er ikke inkluderet i leveringen.

Levering med fuldmagt kan tilvælges ved bestilling. Her oplyses et sted på adressen, hvor ordren skal leveret for eget ansvar.

Hvis der ikke er nogen på adressen til at modtage ordren, eller hvis det ikke er muligt at levere med fuldmagt til det aftalte sted, bringes ordren retur til en af Danske Fragtmænds terminaler.
Det er muligt at afhente ordren hos Danske Fragtmænd eller bestille genudkørsel ved at kontakte os. Første genudkørsel er gratis. Øvrige genudkørsler koster 100 kr.

Ved bestilling er det muligt at tilvælge opringning kort tid inden leveringen. Denne service stilles til rådighed på vegne af Danske Fragtmænd. Vi kan derfor ikke stilles til ansvar, hvis aftalen ikke overholdes.

Fortrydelsesret

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at afsende din vare eller give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@ting-shop.dk eller benytte fortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer, der er leveret med Danske Fragtmænd.
Vi tilbyder at arrangere returfragt af disse varer på dine vegne til vores kostpris. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at udgøre 1.000 kr.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når den sendes retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til

t.i.n.g.
Tværgade 13
8600 Silkeborg
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til

t.i.n.g.
Tværgade 13
8600 Silkeborg
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos t.i.n.g. ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.ting-shop.dk er Morten Vandsø Jacobsen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mail@ting-shop.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal på http://ec.europa.eu/odr

Fortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
t.i.n.g.
Tværgade 13
8600 Silkeborg
Denmark

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________

Bestillingsdato: _______________________
Modtagelsesdato: _____________________
Navn: ______________________________
Adresse: ____________________________
Underskrift: _________________________
Dato: _________________
(Dato udfyldes kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 1. august 2019